Still alive!!

3 maart 2015 - Utila, Honduras

Hallo allemaal,

Nog steeds in Midden Amerika, nog geen ticket naar huis geboekt, dus het alleen reizen gaat goed want wil nog steeds niet naar huis, hihi

Vulkaanboarden in Leon was gaaf maar ontzettend vermoeiend! Tjah, want voordat je van een vulkaan af kan boarden moet je hem eerst beklimmen (had ik niet helemaal goed over nagedacht, haha)  Dus dat betekende om negen uur smorgens de vulkaan opklimmen.. niet het warmste moment van de dag zou je zeggen.. hmm.. in Leon (de warmste stad vann Nicaragua) was het toch echt wel even afzien.. naast dat je ruim een uur de vulkaan op moet klimmen in die verschrikkelijk hitte moet je ook nog je eigen bord en pak naar boven sjouwen.. tjah jullie werken misschien hard, maar ik heb het soms ook best zwaar :) eenmaal boven was het uitzicht echt supergaaf, maar o zo steil! Supergaaf want de vulkaann is actief.. als je met je voet de aarde beweegt komt er gewoon rook vanaf!! Snap nu ook steeds beter waarom ze slippers afraden! :) Vulkaanboarden was gaaaf!! Ik heb de 70 km per uur niet gehaald, ik vond 50 hard genoeg! Pff.. want het was eng.. best nog wel aardig steil!!! Gesloopt aangekomen in het hostel wilde ik toch een tour voor de volgende dag naar de tilaca vulkaan boeken want hier kun je echt lava zien!! Maar goed er was nog niemannd voor de dag erna, dus ze vroegen of ik niet liever mee wilde met die van die middag..oke dan doeen we dat maar.. dus half uur later werd  ik opgehaald voor de volgende tour.. twee en half uur in een jeep, we moesten ons voorbereiden op bumpyride, dat hebben we geweten pff..ik dacht dat ik wel wat gewend was ondertussen, maar dit was echt bizar! In twee uur de vulkaan beklommen.. was een stuk minnder steil gelukkig.. mja.. na die ochtend en in die hitte nog steeds wel vermoeiend.. Zonsondergang op de vulkaan.. en het moment dat het donker was naar de  krater van de vulkaan gelopen en konden we inderdaad lava zien! Supergaaf want het geeft licht!! In het donker de vulkaan aflopen met alleen een zaklamp is ook best een avontuur kan ik je zeggen! Helemaal kapot en gesloopt na deze dag.. dus extra dag iin Leon gebleven en een beetje gerelaxed!

De dag erna ben ik naar een inimini eilandje gegaan net buiten de stad Leon, want hier was Chris en die zei dat het fantastisch was (we hadden hem al eerder ontmoet in Corn Island).. en dat was zeker waar, wat een geweldige plek!! Er is een hostel, waar je eet, slaapt en feest! Uiteindelijk ben ik daar vijf dagen gebleven.. weer een hoop leuke mensen ontmoet.. en dan is het extra lastig om weg te gaan!! De hele dag lig je op het strand (schaduw, want het is gewoon te warm) ondertussen eet en drink je wat in het hostel.. en s'avonds verzameld iedereen zich in het hostel en heb je echt het idee alsof je op kamp bent! Hele leuke sfeer! En oh ja,, het leuke aan deze plek is dat ze ook de schildpadden helpen met het hatchen van de eieren.. en die komen uit.. dus dat betekent elke dag kleine schildpadjes vrijlaten! Superschattiig!!

Uiteindelijk ben ik samen met Chris verder gereisd naar Somoto canyon! Een nog onbekende plek bij backpackers omdat het pas een paar jaar geleden is ontdekt! Maar wat een supergave plek, voor iedereen die naar nicaragua gaat,, dit mag je niet missen!! We zijn hier eigenlijk alleen geweest om een canyon tour te doen.. en dat was echt supergaaf!!! Mensen vragen je vaak wat is je mooiste, leukste plek waar je ben geweest.. is altijd moeilijk om te beantwoorden.. maar deze staat zeker in mn top drie.. woooow! Omgeving is supermooi, canyon is gigantisch! Je loopt ruim een uur en komt dan aan bij de canyon.. en dat betekent zwemmmen! De helft van de tour doe je namellijk zwemmend door de canyon! Super super super vet!!! Bedankt voor iedereen die me geluksbedeltjes hebben gegeven.. ze werken echt!! Meest bizarre ever.. we staan net aan de kant... mega harde knal.... er stort een gigantische steen (formaat auto) naar beneden..allemaal stenen spatten op uit het water..waar we nog geen drie minuten geledenn zwommen!! Chris, ik en de gids stonden naast elkaar, volkomen sprakeloos, waar we net aan waren ontsnapt! pff.. gids werkte er al tien jaar, had dit nog nooit meegemaakt.. echt heel veel geluk gehad!!! Verder heb je daar verschillende rotsen waar je vanaf kunt sppringen iin het water.. een daarvan is zo'n 14 meter hoog... lijkt misschien niet heel hoog, maar geloof me als je er boven opstaat is dat heeeeeeel hooog en heel eng! Maar  ja.. na een half uur ben ik dan toch eindelijk gesprongen,, hahaha.. wat een kick, hoop dat ik het filmpje kan uploaden!! Super super super super super leuke tour, echt heel gaaf!! De weg terug naar ons hostel, hebben we liftend gedaan, ook gaaf achterin een truck, erg leuke dag dus :) dont worry mam.. ik zal niet in mn eentje liften!!

De dag erna..HONDURAS!! wohoo...  mega mega lange trip... pff.. chris problemen met zn visa, uiteindelijk 80 dollar armer.. maar wel een stempel.. wohoo leven de corruptie hier!! Honduras wilde ik graag naar de  eilanden om te duiken.. mja een een hele hoop horror verhalen over gehoord... maar omdat ik samen met chris was hebben we het toch met lokale bussen gedaan ipv en dure shuttle..tegucicapla, san pedro sula en la ceiba.. niet de meest veiliige plekken ter wereld (murder capital of the world)  maar wij besloten om daar te overnachten.. omdat het openbaar vervoer hier verschrikkelijk traag is, hadden we niet echt een keus! Behalve voor elk huis en winkel trailies en overal in de stad militairen met giga geweren vonden wij het niet mega eng of gevaarijk, maar moet wel zeggen dat we goed  hebben geluisterd naar de mensen hier.. ga niet meer de straat op na vijf uur, best eng als zelfs lokale mensen je daarvoor waarschuwen, zelfs als je met een man bent!! maar oke vier dagen later zijn we dan wel in Utilla!!! Het geweldige eiland waar we iedereen over horen praten... maar volgens mij is er niet veel meer te doen als duiken en feesten! Chris haat het hier dus hij gaat verder naar Roatan (een eiland verder) en ik blijf nog even.. want ik ga overmorgen beginnen met me advanced duikcursus, erg veel zin in!! Nog geen idee wat ik daarna ga doen!

Tot snel!! Zal binnenkort is kijken naar een vliegticket terug naar huis.. hihi

dikke kussss

ps. Ik plaats morgen de foto's en filmpjes.. ik ga nu slapen!! wass lange dag! xxx

1. Derek:
    3 maart 2015
    ik ben blij dat jij naag huis gaat slaap leker door welke datum naag huis groedjes multatuliaan
  2. Marjola:
    3 maart 2015
    Hoi lieverd, wat een gave verhalen pffff cM die steen ff doodeng. Dikke kus xxxx
  3. Renske:
    3 maart 2015
    Ha moppie! Wat een avonturen! Ik snap het dat je nog niet naar huis wil. veel plezier! Xxx
  4. Lineke:
    3 maart 2015
    Wat een mooi avondtuur ben jij aan het beleven meis prachtig. Ik zie ook de foto's van Laura prachtig. Meis ik wist het wel als ik 30jaar jonger was. Zou het ook doen. Geniet nog maar en kom veilig weer thuis. Liefs Lineke. Xxxx
  5. Mariëtte:
    3 maart 2015
    He cathy , je hebt het vast heel erg naar je zin, je straalt hihi
    En wat ben je mooi bruin , staat je super goed , mooie meid . Doe voorzichtig met je avontuurlijke reis XXX
  6. Marike:
    3 maart 2015
    Cathy!!! :-) Mooie foto's! Prachtig..! Je ziet er goed uit!! Eng verhaal wel van die steen... Take care, have fun! XX
  7. Tineke Schaaders.:
    4 maart 2015
    Je bent nu bruin genoeg en je hebt nu ook genoeg gezien en gedaan. Dussss tijd om naar huis te komen. Haha. Veel plezier nog en blijf voorzichtig. Xxxxx
  8. Laura:
    6 maart 2015
    Ja zus. Tijd om naar huis te komen. Haha. Ziet er allemaal onwijs leuk uit! Geniet er lekker van... voor je het weer zit je weer in dit kikkerlandje. Xxx mis je!