Tamarindo!

17 februari 2015 - León, Nicaragua

Lieve Allemaal,

Laatste dag samen in San Jose was echt raar, uitzwaaien was nog veel moeilijker en voor het eerst alles alleen beslissen is nog steeds iets waar ik aan moet wennen! Maar goed Naima is smorgens vroeg vertrokken naar huis (ja, ik was wel een klein beetje jaloers, iedereen weer zien en lekker eten, maar het weegt nog steeds niet op tegen het warme weer en de vrijheid die ik hier heb. dus ik blijf nog even haha) Diezelfde dag ben ik vertrokken naar Tamarindo!!

Tamarindo is een plek waar de meeste mensen heen gaan om te surfen en waar verder niet veel te doen valt als je geen millionair bent.. want het was duur, costa rica is megaduur! Eten en drinken is vergelijkbaar met Nederland en tours beginnen bij 60 dollar.. dus ja.. het plan was om hier drie dagen te blijven en wat jongens op te zoeken die we al eerder hadden ontmoet en daarna meteen weg te gaan.. waarom ik hier dan uiteindelijk toch anderhalve week ben gebleven was het geweldig hostel waar ik sliep met alleen maar leuke mensen! Ja, het is zeker waar, je ontmoet meer mensen als je alleen reist! Ik was best wel beetje bang om alleen te reizen.. maar uiteindelijk valt me dit onwijs mee en hoop ik vanavond voor het eerst alleen te eten.. haha elke dag zoveel nieuwe mensen ontmoeten is soms vermoeiend!

Kort samengevat heb ik in Tamarindo twee keer een poging gedaan om te surfen, wat me nog steeds tegenvalt!!  een bodyboard gehuurd, wat echt supergaaf is omdat de golven mega hoog zijn!  vier keer gedoken, wat ondanks het verschrikkelijk koude water (scheelde 8 graden met de dag ervoor, dus nu 20 graden en ja met thermocline is dat kouddddddddddd!) en het feit dat ik echt zeeziek was, zelfs mn divemaster stond te spugen!) het echt de moeite waard! Heb voor het eerst haaien gezien!! Daarnaast heb ik ook dolfijnen uit het water alla dolfnarium zien springen! Bizar!! En verder nog een hele hoop andere vissen waar ik alleen de naam van in het engels weet! haha.. zal volgende keer proberen filmpje te uploaden!! Ook heb ik natuurlijk veel op het strand gelegen om te werken aan mn kleurtje omdat ik steeds van iedereen hoor dat ik echt nog niet zo bruin ben.. en een boek uitgelezen.. jajaja... echt even vakantie tijdens mn reis, heerlijk!! Verder ben ik dus opgetrokken met mensen uit het hostel waarmee ik echt veel leuke dingen heb gedaan; kampvuur op het strand, salsa avondje, bbq in de tuin, casino, elke dag uiteten, karaokebar.. echt een superleuke tijd gehad, waardoor het dus ook echt moeilijk was om hier weg te gaan.

Maar het is gelukt, ik ben weer in Nicaragua!! Gisterenavond aangekomen in Leon.. vanmorgen beetje door de stad heen gelopen, museum bezocht en daarna terug naar het hostel gevlucht want het is echt te warm voor een stadswandeling! Leon schijnt de warmste stad van Nicaragua te zijn.. pff..en dat is goed te merken ook!

Na anderhalve week strand is het nu weer even tijd voor wat anders.. dus ik ga morgen vulkaanboarden!! Dit houd in met een soort van surfplank (waar je gelukkig ook op kan zitten) de vulkaan af glijden met een snelheid tot 70 km per uur! wohooo.. ben benieuwd!! Daarna wil ik waarschijnlijk nog een vulkaan beklimmen.. tjaaah... ik had nog niet genoeg spierpijn de vorige keer.. haha.. maar dat weet ik nog niet zeker... maar ik hou jullie op de hoogte!!

niet zoveel foto's dit keer.. want dit internetcafe is echt traag!!!

veel liefs!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke Schaaders.:
    18 februari 2015
    Niet bruin? Je bent hartstikke bruin.
    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    Ga maar snel naar al die landen waar je nog naar toe wilde, zodat jij ook weer gauw naar huis komt. Haha
    veel plezier nog en kijk goed uit.
    Love you xxxxx
  2. Lineke:
    18 februari 2015
    Meis wat zie je er goed uit en je straalt. Lekket van alkes genieten maar wel goed uitkijken zeker nu je alles alleen moet doen. Veel plezier. Hier is het ook prachtig weer. Liefs xxx
  3. Melanie:
    18 februari 2015
    Ziet er weer super uit... klinkt ook top... en als je t zat ben wij zijn heel blij als we je op mogen komen halen op schiphol... maar heel veel plezier en geniet ervan... Wij missen je weL hoor... dikke zoen van ons
  4. Anita van Soest:
    25 februari 2015
    Ha Caty,

Veel te weinig op jullie blog gereageerd zei Naima.

Wij waren heerlijk in de sauna vandaag! Stoer hoor dat je alleen reist.

Veel plezier nog, liefs,

Anita