Panama

12 januari 2015 - Bocas Del Toro, Panama

Jahaaa we leven nog!! Sorry dat het zolang duurde.. mja.. veel gedaan, gezien, gereisd en geen zin om achter een computer te zitten om een verhaal te schrijven! hihi

Als eerst natuurlijk voor iedereen de beste wensen.. hoop dat jullie allemaal een beetje gezellige en leuke feestdagen hebben gehad.

Pff.. ons laatste verslag eindigde in Bolivia.. dit lijkt echt alweer weken geleden, we zijn nu in Panama en gaan morgen al richting Nicaragua, pff tijd gaat echt heel snel!

Dag na kerst hebben we Bolivia verlaten en zijn we richting Panama gegaan, dit was nog een hele tocht want hiervoor moesten we drie vliegtuigen nemen en heel wat uurtjes op verschillende vliegvelden wachten.. mja... eenmaal aangekomen in Panama city was het wel duidelijk dat we niet meer in Bolivia waren.. superwarm, wolkenkrabbers, overal fastfood restaurants, iedereen kan ineens engels, we zitten niet meer met dichtgeknepen billen in taxi's, alles ziet er Amerikaans uit ennnn eindelijk geen last meer van de hoogte!! Ja we zijn niet meer in zuid amerika! De eerste paar dagen hebben we ook echt wel even moeten wennen, was echt een beetje een cultuurshock om ineens weer in zo'n westers land te zijn! Maar goed.. panama city.. tjah een grote ' amerikaanse'  stad waar we een beetje hebben rondgeslenterd door de stad, heel veel subwaybroodjes hebben gegeten en verder natuurlijk het panama kanaal hebben bezocht. En niet te vergeten.. we hebben de san blas eilanden bezocht.. alhoewel dit wel een beetje teleurstellend was, omdat we rechtstreeks naar het eiland gingen waar we zouden overnachten die nacht.. normaal gesproken kun je best wat zien tijdens het boottochtje naar ' robinson'  eiland.. maar vanwege extreme hoge golven zaten we weggedoken onder een zeil om maar geen water in onze ogen te krijgen en niet nat te worden... beiden is dit niet gelukt.. Op het eiland zelf was echt niks te beleven.. binnnen een half uur had je het hele eiland gezien, dus meer als zonnen konden we daar dan ook niet doen..dag erna weer terug naar de stad om oud en nieuw te vieren.... heel raar trouwens omdat dit zes uur later was dan bij jullie en gewoon warm.. wij zijn die avond naar het casino gegaan en naar een club met een hele groep vanuit het hostel! De dag erna zijn we meteen de grote stad uitgevlucht en zijn ergens, nog steeds geen idee waar maar ergens in de bergen in panama gegaan.. dit was ons aangeraden door twee andere reizigers die we hebben ontmoet.. en ik denk dat we allebei een beetje verliefd zijn geworden op deze plek!! Het was zo relaxed om daar te zijn.. ergens in de bergen.. een ecolodge... heerlijke tempratuur.. verschrikkelijk lekker eten (alles vers, zelf geoogst en zoveel groente.. wij hebben hier echt zo gezond geleefd) en de meest passievolle en gastvrije mannen die we hebben ontmoet....het was pas twee maanden open.. dus nog niet zo bekend.. de eerste dag dat we daar waren, waren we ook de enige gasten.. het was echt een bijzondere plek en hebben daar echt een heerlijke tijd gehad.. is moeilijk om te omschrijven.. maar het was echt top!

Volgende bestemming was Boquete.. staat bekend om de verschillende wandelingen die je hier kunt doen.. maar goed..omdat het zoveel regende en zo stormde (lees' heel veel bomen die waren omgevallen) waren er tours afgelast, dus leek het ons geen goed idee om dit te doen.. in plaats daarvan heeft Naima paardgereden en Cathy een canopy tour gedaan, supergaaf!! De dag erna hebben we een koffietour naar een koffieplantage gedaan.. wisten jullie dat er in dark roast koffie minder cafeine zit dan in light roast.. en dat dark roast veel slechter voor je is omdat er meer cholestrol in zit.. en zo hebben we nog veel meer feitjes over koffie.. maar vraag ons thuis maar.. want intercafe gaat bijna sluiten... dus moet gaan afronden..

Na boquete zijn we naar bocas del toro gegaan.. hier dachten we een beetje te relaxen.. zonnen en mooie eilandjes te zien.. maar dat viel letterlijk in het water.. wij zijn er van overtuigd dat het in Nederland minder heeft geregend dan dat eht hier heefft gedaan.. eerste avond begon het met regen en dat is niet meer gestopt tot gisteren! Maar goed...we hebben ons wel vermaakt hier.. superleuke mensen ontmoet.. en Naima heeft haar duikcursus hier gedaan en is vandaag geslaagd..wohoo dus dat gaan we zometeen vieren!! Cathy heeft ook een paar keer mee gedoken en de rest van de tijd een poging gedaan om te surfen!! Superleuk!!

Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Costa Rica en zijn dan van plan meteen door te gaan naar nicaragua..dus dat gaat een lange rit worden..

Nu gaan we echt stoppen want we hebben honger!!

Iedereen die dit leest.. vergeet niet te reageren op het verhaal.. want dat is zooooooooo leuk om te lezen!!!!

Veel liefs van ons!!xxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lineke:
    13 januari 2015
    Super gaaf meiden wat leuk allemaal. En ook voor jullie de aller beste wensen voor een super 2015. Zo te lezen is dat al goed begonnen. Meiden geniet etvan wat de tijd vliegt. Liefs dikke kus Lineke en toi toi. Hasta Luego. Xxx
  2. Maaike:
    13 januari 2015
    Ahhh super leuk weer jullie verhaal!! Jullie uiteraard ook de beste wensen voor 2015:)!!!! Gaat een top jaar worden:)!! Wel jammer trouwens dat het zoveel geregend heeft bij jullie, maar dan jog blijft de omgeving mooi denk ik:)!! Nou heel veel plezier nog! En eet smakelijk;)!!! Xxx
  3. Mariëtte:
    13 januari 2015
    Hoi Meiden, Wat een belevingen allemaal.
    Jullie zijn het nieuwe jaar alvast goed begonnen met allerlei gave dingen, zoals we kunnen lezen en op de foto's zien. Nou hier is het echt heel slecht weer , beetje zoals je schrijft bij jullie, haha. Zijn ook niet jaloers hoor, hoop dat jullie de zon en het warme weer nog krijgen. Geniet , doe voorzichtig, kijk uit naar jullie volgende brief . Veel liefs xxx
  4. Marike:
    13 januari 2015
    Ha meiden! Heerlijk om te lezen weer zo'n lap tekst! ;-) Leuk! Leuke foto's ook. Passievolle mannen? Ook super van het duiken, lijkt mij zo super! Geniet er van meiden! :-) xx
  5. Tineke Schaaders.:
    Hoi meiden
    Leuk om weer te lezen wat jullie daar allemaal mee maken. Ook de foto's zijn weer gaaf.
    Maar die passievolle mannen baren mij weer wel zorgen. Haha.
    Heel veel plezier nog en doe nog steeds voorzichtig. Xxxxx
  6. Astrid:
    13 januari 2015
    Wat een leuke verhalen over Panama!!!
    Het regenachtige weer is herkenbaar.....
    Wij hadden ook.zo'n pech, ook vooral op Bocas
    Heel veel plezier in Nicaragua!!
  7. Derek:
    13 januari 2015
    Ik vind leuk verhaal ik vind jammer mijn verjaardag missen ik ben heel blij dat gaat groed met jou
    Groedjes marike en Derek
  8. Mike:
    14 januari 2015
    nog de beste wensen voor 2015 fijn dat jullie naar zin hebben ik zeg vaak geen nieuws is goed nieuws wat leuke verhalen en hier regent het ook veel en erg veel wind laatste tijd hier en hopen dat jullie mooi weer hebben groetjes van Mike en Veronique
  9. Tom:
    15 januari 2015
    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben en de foto's zijn echt gaaf ,nou veel plezier verder
    en over die passievolle mannen ,je moeder heeft er een thuis dus die kan makkelijk kletsen :)
  10. Cathy:
    15 januari 2015
    Hahahaha..Even commentaar op de passievolle mannen.. lees.. vooral NIET geintresseerd in vrouwen, baard van een halve meter, gaan helemaal op in hun werk, supergastvrij, oprecht, eerlijk en zoveel respect voor dier en natuur.. echt bijzonder!!!
  11. Lara:
    16 januari 2015
    Mooie foto's! Geniet ervan dikke kus xxxx
  12. Merel:
    18 januari 2015
    Hoiiii, ik heb Hugo net wat nieuws over de koffie geleerd! Dank voor de leerzame les, xx