Buenos Aires es bueno bueno!

17 november 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Queridos todos!

Afgelopen donderdag zijn we na een lange vliegreis aangekomen in Buenos Aires. Het is hier prachtig weer, gemiddeld dertig graden en de stad is prachtig gekleurd met paarse bomen door de lente! We konden nog niet meteen inchecken in het hostel en zijn daarom op zoek gegaan naar een Argentijnse simkaart. En wij dachten nou vijf minuten werk en dan lekker lunchen, maar drie uur later hadden we nog geen simkaart met beltegoed! Gelukkig werden we in een kiosk geholpen door twee Argentijnse jongens, maar in het Spaans uitleggen dat je niets van begrijpt de simkaart begrijpt was nog een hele uitdaging voor de eerste dag. Met handen en voeten en de google translate app op hun telefoon kwamen we een heel eind en na hun lieve hulp hadden we eindelijk een simkaart met beltegoed. ´s Avonds hebben we met hun cervezas gedronken en picadas (soort tapas) gegeten en vooral heel veel Spaans kunnen oefenen! Dit is wel nodig, want negen van de tien Argentijnen spreken geen Engels.

De volgende dag hebben we sightseeing gedaan en hadden we een bbq (asado) in het hostel waar we veel verschillende mensen hebben ontmoet en nog tips kregen over BA, waaronder Fuerza Bruta. Iedereen was hier super enthousiast over, het zou een soort Las Vegas circus zijn maar dan met veel muziek en eigenlijk konden ze er niet teveel over zeggen. Er waren meer die nog mee wilden, maar uiteindelijk zijn we alleen samen met een andere Nederlandse jongen hier naar toe gegaan. Het was een super spectaculair groots, bizar en eigenlijk niet te beschrijven optreden! Verder zijn we met hem naar de wijk La Boca geweest, waar heel veel verschillende gekleurde huisjes staan, hebben we over de markt in San Telmo gestruind en natuurlijk Argentijnse steak (parilla) gegeten.

Buenos Aires was ¨bueno bueno¨ (zoals onze Nederlandse vriend tegen elke Argentijn zei die in het Spaans tegen hem begon te praten). Morgen vertrekken we met de bus voor een reis van 18 uur naar de Iguazu watervallen om hier de Braziliaanse en Argentijnse kant van te kunnen zien in twee dagen.

Besos y abrazos para todos!

Cathy en Naima

1. Miranda:
    Ha Naima en Cathy,
    Wat een goed begin van de reis! Dat beloofd wat voor de komende tijd. Geniet ervan! Besos! Miranda
  2. Nicolet:
    meiden,
    Dat ziet er veel belovend uit zeg! Heel veel plezier!
    Nicolet
  3. Carla Star:
    lieve Cathy en Miranda,
    Geniet er van en wees voorzichtig! Muchos besos y a la proxima vez (ik heb een paar jaar spaans gehad lang geleden. Groetjes opa en Carla
  4. Corry:
    17 november 2014
    Lieve meiden ,leuk begin van de reis ,genieten jullie maar.woensdag was ook gezellig,groetjes
  5. Laura:
    Wat leuk om jullie verhaal weer te lezen! Jullie worden zo lekker op de proef gesteld! Geniet ervan en veel plezier! Xxxx
  6. Tijn, Kim, Mika en Liv:
    Lieve meiden,

Wat leuk om het eerste verslag te lezen (zat er met smart op te wachten) en zoo leuk dat er fotos bij staan. Mika kan niet wachten op de oerwoud foto`s :)

kijk nu alweer uit naar het volgende verslag

veel plezier

xxx
  7. Marike:
    Haaa meiden!
    Wat leuk om te lezen!! We werden er direct mee overspoeld; privé mail, werk mail.. Hahaha! Heel veel plezier, geniet ervan!! :-) xx
  8. Cathrien:
    17 november 2014
    Hai Naima en Cathy ( zijn wij naamgenoten?). Ik dacht mooie foto's van BA te zien.... jullie hebben t naar de zin! een goede reis naar de volgende stop, we blijven jullie volgen. lieve groet van ons allen.
  9. Derek:
    Hoe gaat met jou en naimar
    Ik mis jou ik heb om 02:00 uur naag bed ge gaan ik kan niet slaapen zonder jou
  10. Anita van Soest:
    17 november 2014
    Fijn om te lezen! Prachtige foto's! Veel plezier bij de watervallen.
  11. Karin:
    18 november 2014
    Hey Cathy!
    Wat ben jij enorm aan het genieten!!Dat lees ik door alles heen!!
    Het gaat je goed!!

Groetjes!Karin
  12. Christa:
    18 november 2014
    Het meiden, klinkt erg goed allemaal! Veel plezier!
  13. Anita van Soest:
    19 november 2014
    Lieve meiden, ik ben heel benieuwd hoe de busreis was en waar jullie nu zitten.
    Liefs uit een koud en donker Nederland, Anita
  14. Coby:
    hoi Cathy,
    gaat het goed?
    Volgens mij heb je het erg naar je zin(dat hoop ik te minste.)
    Zo'n wereldreis lijkt me erg gaaf.
    Ik ga vaker je blog lezen.
    Je schrijft leuke dingen in je blog.
    Veel plezier.
    Groetjes Amy
  15. Cathy:
    19 november 2014
    Dank jullie wel voor de berichtjes.. is altijd leuk om te lezen!!
    Kim: Oerwoud foto komen eraan hoor.. hihi
    Marike.. jaaaah we denken nog wel heel klein beetje aan jullie..
    Amy: Wat een lief berichtje amy.. en wat leuk dat je mijn blog gaat volgen.. hier gaat het goed, heb het heel erg naar me zin, hoe gaat het met jou? En op school? kus Cathy
  16. Derek:
    19 november 2014
    Hoe gaat met jou wat heb jij gedaan met naimar ik heb vandaag hockey Cathy
    hoe gaat met jou jij bent allerbeste oude leiding. Geweest mijn liefe Cathy veel ge leuk
  17. Zajnabe:
    22 november 2014
    Yo go girls, ik lees dat jullie prima vermaken!!!

In een woord Genieten dus!!

Een sportieve groet
    Zajnabe
  18. Derek:
    23 november 2014
    Ik vind wel leuk foto kun jij de foto sturen naag multatulilaan ik vind leuk als jij met naimar gaan leuk met elkaar foto