Iguazu y Cafayate!

23 november 2014 - Salta, Argentinië

Zow, weer even een verhaaltje van ons.. alweer een week voorbij.. tijd gaat snel!

Afgelopen week zijn we van Buenos Aires met de bus naar Iguazu vertrokken.. Dit betekent een busreis van 18 uur!! Dus toen we hier eenmaal waren..snappen jullie vast wel dat we een taxi naar een voor ons vrij luxe (lees..zwembad!!) hostel hebben genomen.. hier als eerst een douche genomen en daarna een duik in het zwembad..om ons vervolgens klaar te maken voor de watervallen. In de middag zijn we dus naar Brazilie geweest en hebben de braziliaanse kant van de watervallen bezocht.. aan deze kant heb je een soort overvieuw van de watervallen.. erg indrukwekkend, ontzettend warm en supermooi! Het kosten ons een uur, anderhalf uur om daar te wandelen maar twee uur om er te komen, maar goed we hebben nu wel een stempel van brazilie...haha!  Die avond in het centrum hebben we de lekkerste steak tot nu toe gegeten!! Zie ook foto!!  De tweede dag hebben we de Argentijnse kant van de watervallen bezocht.. dit moest een stuk groter en mooier zijn, je staat dan meer in en tussen de watervallen.. maar vanwege een storm in juni waren er twee gedeeltes van het park gesloten en vanwege het bewolkte weer waren wij iets minder enthousiast.. we dachten hier de hele dag te kunnen doorbrengen, maar hadden het in drie uur al allemaal gezien. Maar goed.. het was wel mooi en zeker de moeite waard, maar hadden stiekem wel iets meer verwacht..Diezelfde avond hebben we de bus naar Salta genomen.. Argentinie is groot en de reisfstanden zijn gigantisch.. hier hebben we namelijk 27 uur over gedaan!! Iets van informatie over de bussen.. we nemen steeds de semi cama plekken, dit betekend dat je aardig wat ruimte heb, je benen een soort van voetenbankje en je stoel vrij ver naar achteren kan om te slapen.. dus best wel te doen.. waar we ons wel erg om verbazen is dat het eten en drinken met handschoenen aan wordt geserveerd, luchtverfrisser in de bus wordt gespoten, films worden gedraaid, er zelfs bingo wordt gespeeld in de bus maar de wc de gehele trip NIET wordt schoongemaakt!! Bah!!!

Maar goed, om half twee snachts dan eindelijk aangekomen in het hostel..slapen!!! We deelden onze kamer met twee jongens uit Engeland, superaardig en zijn de volgende dag met hun naar een uitzichtpunt van de stad gelopen.. dit klinkt niet zo zwaar maar dat was het wel..een wandeling van ruim twee uur met heel veel klimmen in die warmte is vermoeiend!! Uitzicht was het zeker waard.. de terugweg hebben we de kabelbaan genomen! Savonds ook uiteten geweest met hun en nog wat gedronken.. veel te laat naar bed.. en veel te vroeg op gestaan want de volgende dag moesten we om half acht klaar staan en zouden we opgehaald worden voor een tour naar cafayate! Ongelofelijk mooi en bijzonder landschap, nog nooit zoiets gezien.. echt supervet!! Check de fotos.. zeggen vaak meer dan woorden, dus ga er niet meer over zeggen, maar het was fantstisch!! Ruim twaalf uur weg geweest en alleen maar spaans gehoord de gehele dag.. dus totaal uitgeput!

Busticket geregeld en gegeten in een restaurant met folkloric music, penas.. erg leuk.. muziek met dansen..schijnt salta bekend om te staan..was erg leuk!

Vandaag vertrekken we naar Tilcara met de bus en gaan dan rustig richting Bolivia!

Maar voor nu.. Argentinie is gaaf, de mensen superlief en de steaks superlekker!! We love it here!

xxxx van ons

1. Marike:
    Ha meiden, prachtige foto's! Heerlijk! Geniet ervan :-) Xx
  2. Mariëtte:
    23 november 2014
    Wow wat een gave foto's , heel avontuurlijk........ Geniet van alle mooie dingen daar , en doe voorzichtig .

Veel liefs XXX
    Mariette
  3. Tineke Schaaders.:
    23 november 2014
    Super mooie foto's. En wat een mooie natuur. Jullie komen nog is ergens. Geniet er maar van. Maar zo te zien doen jullie dat ook wel. Xxxxxx
  4. Mark:
    23 november 2014
    Ziet er bueno bueno uit dames...veel plezier!! Belooft wat voor over een maand als ik er ben ;)
  5. Mark:
  6. Wilma:
    Wat maken jullie een indrukwekkende reis! Echt gaaf! XXX
  7. Tijn, Kim, Mika en Liv:
    23 november 2014
    wauw meiden wat onwijs gaaf. mijn hart maakte echt een sprongetje bij de fotos. geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto`s
  8. Veronique:
    Hoi cathy en naima
    Leuk foto van reis verslagt
    Groetjes van veronique
  9. Corry:
    23 november 2014
    Lieve meiden,wat een mooi verslag,ik geniet een beetje met jullie mee.bolivia wat zal het daar anders zijn,spannend!!!!!!!
  10. Derek:
    23 november 2014
    Ik. Vind wel leuk foto wil jij de foto sturen naag het multatlilaan
    Hoe gaat met jou en ook met naimar veel geleuk sammen ik mis nog steeds

Veel geleuk leker vakantie veel plezier mijn dames
  11. Maaike:
    Hai meiden!!

Super gaaf! Wat een mooie foto's! Die bingo in de bus is wel herkenbaar! Hilarisch he! Wel Goed voor jullie Spaans en ook welke luxe stoelen in de bus jullie bedoelen weet ik precies!! Zijn echt wel chill! Nou heel veel plezier nog!
    Xx
  12. Lineke:
    23 november 2014
    Hoi meiden super gaaf. Geweldig geniet ervan. En succes met alkes wat nog komen gaat. Liefs Lineke. Xxx
  13. Marjola:
    24 november 2014
    Super meiden!! En wat een gave foto s!! Xxx
  14. Amy hippe:
    25 november 2014
    hoi cathy,
    met mij gaat alles goed.
    hebben julie het weer naar je zin op de nieuwe plek?
    Die watervallen zijn wel mooi zeg!
    Lief dat je een stukje had terug gestuurd.
    Zoals ik al had verteld volg ik julie reisblog.
    Je schrijft leuke verhaaltjes.
    Ga je alleen maar steaks eten, of hebben ze ook nog iets anders daar?
    Groetjes Amy
  15. Coby:
    25 november 2014
    Hallo dames,

Prachtige plekken hebben jullie bezocht. Wat een groot land als je 18 uur in een bus moet zitten om iets te bezoeken. Ben toch blij met ons kleine landje en alles binnen 2 uur te bereiken. Hier is inmiddels de winter in aantocht, lage temperaturen en nachtvorst. Geniet van de mooie dingen die jullie tegenkomen, we wachten op jullie nieuwe verhalen.

Liefs Coby en Ton,
  16. Renske:
    26 november 2014
    Ha meiden!
    Wat fantastisch allemaal! En leuke foto's.
    ben benieuwd naar bolivia
    Xx renske
  17. Miranda:
    9 december 2014
    Lieve Naima,
    Vandaag 9 december. Gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooie verslagen van jullie reis. Geniet ervan en hopelijk heb je vandaag genoten van je verjaardag. Liefs, miranda, Raphael, Sarah en rayaan